Pages

Thursday, September 23, 2010

jangan pentingkan diri sendiri

salam

saya rase ramai yang tak sedar tentang satu perkara.

pernah x kita semua fikir ke mana duit kita akan disalurkan selepas kita berbelanja ?






adakah ianya pergi ke tempat yang halal atau haram ?

mmg la. lepas pembayaran di buat dan kita telah pun mendapat kn makanan atau produk tersebut.kita tiada tanggungjawap terhadap anf tersebut namun...

dah terang2 banyak kempen kesedaran "BOIKOT BARANGAN YANG MENYUMBANG KEPADA DANA ISRAEL" tapi masih ramai yang membuta tuli beli barang tu..kenapa kita semua tak gunakan akal yang Allah SWT beri pada kita ?

sanggup kah anda menyumbang wang untuk sebutir peluru yang bakal menusuk tubuh saudara anda sendiri ??

kadang2 rasa terkilan tengak ramai umat Nabi Muhamad ni beratur beli fast food kat kedai merah kuning ni..




sedar lah wahai saudara ku. bahawa restoran fast food merah kuning beserta seorang badut sebagai ikon restoran mereka adalah menyumbang utama dana ISRAEL..







saya pasti yang ramai yang sudah tahu mengenai hal ini.

cuma atas sikap sambil lewa kita ini menjurus kepada kesengsaraan saudara kita..





sanggup kah sekiranya ibu bapa kita semua di seksa ?



abang kita di tembak mati ?

adik perempuan kita di perkosa ?



adik lelaki kita di bunuh ?

SANGGUP KAH ANDA ??

saya yakin anda semua tidak sanggup..begitu juga saya sendiri..

sebelum kita berbelanja fikir masak2 ke mana arah wang kita di salurkan...


daripada maklumat yang saya dapat. restoran KFC tidak menyumbang kepada ISRAEL. alhamdulillah masih ada makanan yang boleh menjadi pilihan kedua umat islam selepas menolak makanan dari restoran merah kuning td.

kadang2 ada jugak yang buat kita semua terfikir..selama Palestin di jajah oleh Israel..apa sumbangan kita dalam usaha membantu mereka ??

kita mungkin bukan




seorang tentera untuk bertempur !!





atau seorang pemimpin negara untuk mengubah apa2 dasar kerajaan !!



atau seorang jutawan untuk menderma wang kepada rakyat Palestin !!

sebaik-baiknya gunakan wang anda di jalan yang benar..lumpuhkan ekonomi ISRAEL ini..boikot barangan mereka..susah dan besar sangat kah taggjwb ini ???

mari bersama kita fikirkan adakah anda penguna dan pembeli barangan ini ??



fikirkan lah bersama...assalamualaikum

No comments:

Post a Comment