Pages

Sunday, October 17, 2010

betul ke akhir zaman ??

salam.

skng ni kite dapat tgk byk artikel2 yg org post mahupon share kt fb..
artikel2 ni kbykn psl dajal, kuasa baru, n freemason. antara topik2 yg menarik perhatian saya psl dajal..kbykan ulama menyatakan yg manusia kini di hujung zaman.. dr ape yg saya tonton dr THE ARRIVAL ..keluar satu persoalan yg mana ...betul atau x yg kita semua ini sedang di pengaruhi ??








jawapanye adalah mmg benar,,kita sedang dipengaruhi..oleh siapa ??? fikir lah sendiri...semuanya sudah ada di depan mata anda...


apa agenda mereka ?? jawapan nya mudah..mereka mgkin tidak mendapat apa2 dr rancangan jahay mereka...tp igt !! sejarah mngajar kita...Rasulullah SAW sering mnyatakn yg beliau amat risau akan umatnye yg di akhir zaman..iaitu kita.. !! ini adalah sebabnya...


akan ada sekelompok manusia yg mana tidak mendapat apa2 dr kejahatan mereka..mereka tidak mahukn wang, harta .... tp manusia ini hanya ingin melihat dunia ini dalam kehancuran,kegelapan..




mengapa mereka amat inginkn nya ??? kerana mereka mngagungkn syaitan ....
so saya pon pk..ape yg patut saya lakukan sbgai seorg Muslim...???


so i decide...berpandukan hadis Rasulullah SAW.. " aku tinggalkn umatku dgn 2 perkara..sekiranya ia di hayati,dipatuhi dan di amalkn. nescaya tidak sesat walaupun apa cabaran pada ketika itu.dua perkara tersebut adalah Al-Quran dan sunnahku"


so ape2 yg kita rase mushkil , rase was2, rase xyakin, refer to Al-Quran....

No comments:

Post a Comment