Pages

Wednesday, December 1, 2010

jodoh


salam

jodoh ni satu perkara yg subjektif. sbg khalifah atas muka bumi Allah SWT ni..kita xmampu memilih siapa jodoh kita sekiranya tidak deberi peluang oleh Allah SWT..dan apa yg saya harap sekiranya anda belum memiliki calon utk di jadikan jodoh. cari lah yg beriman. beriman yg mcm mana x bermaksud yg solatnya 24jam shj. maksud saya beriman dr segi agama. ckup solat nyA. mampu membimbing ke arah kebahagiann bg lelaki dan mampu meceriakan dan mententeramkn suami mereka bagi wanita. saya bukan lah doktor cinta utk berbicara pjg lepar tentang cinta dan rumah tangga. apa yg saya terangkan adalah rumah tangga dari sudut Islam

kepada wanita di luar sana . jgn lah mengharap Prince Charming anda akn dtg melutut sambil mnghulur sejambak bunga utk anda, mahupun mencari2 Mr.Right .. Mr Almost right pon da kira ok la..nobody perfect in this world kn. yg plg penting bukan lah paras rupa dan harta. tetapi beriman,berpendidikan dan beriman.

ini juga pedoman dan nasihat buat diri saya sendiri dan anda di luar sane..semoga kita tidak jadi seperti kisah di bawah ini..

ayat2 ketika berkahwin

teruna:akhirnya inilah saat yg aku tunggu selama ini..
dara: adakah engkau rela sekiranya aku pergi ?

teruna:tentu tidak..jgn sekali engkau berfikir begitu !!
dara: adakah engkau mncintaiku ??

teruna: sudah tentu..selamya akan tetap begitu..
dara:adakah engkau pernah curang kpd ku ?

teruna :tidak..ak tidak akan melakukan hal seburuk itu
dara:mahukah engkau menciumku ?

teruna: ya
dara: sayangku !!

selepas 20thun berkahwin baca dari bawah ke atas..

1 comment: