Pages

Sunday, January 9, 2011

facebook bakal ditutup

SALAM

dalam akhbar semalam kecoh apabila ada khabar angin mengatakan facebook akan di tutup. ada juga di kalangan mereka dengan status "facebook bakal ditutup pada hujung bulan March, dan saya harap tidak berlaku" ini mungkin respon salah seorang pengguna tegar facebook. menurut khabar angin tersebut bahawa mengasas laman sosial ini tidak mampu lg menguruskan facebook ini dan ianya menganggu hidupnya..


pada bulan lepas Yahoo Video juga ada mengatakan bahawa akan menutup Yahoo Video pada tarikh yang sama iaitu 15th March tahun ini namun ia bukan bermaksud bahawa semua web di intenet juga akan di tutup.

namun begitu khabar angin ini seakan benar kerana di sokong dgn pengakuan pengasas laman sosial itu sendiri baru2 ini. Mark Zukerberg menyatakan bahawa "Facebook sudah di luar kawalan saya dan tekanan menguruskan syarikat ini telah mengganggu hidup saya. Saya perlu hentikannya untuk mengelakkan tekanan ini,Saya secara peribadi tidak menganggap ia sebuah keputusan besar. Secara jujurnya saya fikir ia (menutup laman Facebook) adalah untuk kebaikan. Tanpa Facebook orang ramai akan keluar dan berjumpa dengan rakan-rakan, itu adalah lebih baik.
"


secara positifnya saya fikir sekiranya facebook bakal ditutup kita mungkin sukar untuk berhubung dengan sahabat lama mahupun sahabat karib. dan dari sudut -ve mungkin ini adalah langkah baru untuk laman sosial yg lain untuk bangkit semula. kita seharusnya ingat facebook bukan lah segalanya dalam hidup kita.

kepada sesiapa yang tidak mahu gambar mereka yg berada didalam facebook itu hilang diminta menyimpan semua nya semula. mungkin dengan tiada facebook mungkin tiada lg kes penceraian kerana farmville , kes jenayah siber dan juga pengurangan jenayah sosial yg bermula dengan facebook ini..

sumber: kosmo online

2 comments:

  1. kes penceraian kerana farmville..hehehe.

    ntah betul ke tak. nape mark netertekan, kan dia bos, mesti ada orang manage company dia. pelik2.

    ReplyDelete