Pages

Tuesday, June 28, 2011

kisah si penjual kotak


assalamualaikum

arini penuh van rusa aku dgn kotak2 utk dihantar ke pusat recycle..dengan harapan nak dapat duit la sket..sampai je kat pusat recycle tu org tu ckp sekilo rm0.40 jer.. punye la penuh van aku tu..dapat rm26.40.. bukan nak ckp xbersyukur tapi ini membuatkan saye terpikir pasal org2 yg selalu kite nampak tepi jln yg kutip tin2 kosong n kotak2 utk sara hidup dorg..bayangkn kalau aku jual kotak yg penuh van aku tu pon dapat rm26.40.. mesti org yg kutip tu dapat sehari berape je...

mcm mane la dorg nk hidup dalam gaji yg sebanyak rm10 or rm20 sehari..lain lah kalau dorg dapat kutip kotak selori..boleh la dapat rm50 sehari...kite ni kene la bersyukur even keje part time pon leh dapat rm30 or 40 sehari kn..

1 comment:

  1. betol3x.....

    if kite bersyukur, Insylh akan berkat.

    ReplyDelete